16. 12. 2016

, ,

Kytica

Keď je v zime tak včas tma, nie vždy mám chuť na prechádzku ako v lete, a tak ma každý rok pochytí nejaká mánia dačo vyrábať. Jeden rok to bolo pletenie šálov, potom zas výrobky z fima a teraz sú to brmbolce.


Asi sme každý v detstve vyrobili aspoň jednu „kicku“. Postup je jednoduchý, no ale ak si ho voľakto nepamätá, tak takto sa robia brmbolce:

Najprv si zadovážime všetky potrebné pomôcky:
  • Vlna (samozrejme)
  • Tvrdý papier – kartón
  • Kružidlo (alebo sa kruh dá obkresliť aj okolo pohára)
  • Nožnice 
  • Halúzky alebo špajdle (na výrobu kytice)


Ako prvé si na kartón kružidlom nakreslíme dva kruhy (jeden do druhého – z rovnakého stredu, väčší a doň menší) a vystrihneme ich (tak aby sme v strede mali dieru). Môj vonkajší kruh mal priemer 7 cm a ten vnútorný 3 cm. Potrebujeme dva rovnako vystrihnuté kartóny.

Nastriháme si vlnu dlhú asi 3 – 4 metre (môžeme spojiť aj 4 – 5 ks), oba okrúhle kartóny spojíme a obmotávame vlnu na kartónové kruhy. Kicky môžeme robiť aj jedno alebo aj viacfarebné. 

Vlnu rozstrihneme po obvode kruhu, odstrihneme si ďalší kus vlny, (ja som si odstrihla dlhšie kusy, ktoré som nechala prevísať) ktorý pretiahneme  pomedzi dva kartóny a zaviažeme uzol, dva... aj tri. Vytiahneme kartóny, (môžeme ich použiť viac krát) nožnicami ostriháme prečnievajúce kúsky a kicka je hotová.


Na ulici / dvore / parku / v lese si nazbierame halúzky (ak sa nám nechce túlať po zime tak môžeme použiť aj špajle) na ktoré potom naviažeme brmbolce a tak si vytvoríme kyticu, ktorá nám osvieži interiér nie len v zime ale aj v lete.

Aj vy v zime niečo vyrábate? Čo to je, do comment-u s ideou (zima je ešte dlhá)!

0 comments:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.