2. 12. 2017

, , ,

3 v 1


Nie, dnes nejdem písať o káve, ako to možno vyplýva z titulku . Dnes napíšem tri recepty do jedného blogu. Typ na obed a na dezert. Najprv začnem obedom. Losos je pre mňa vždy tá správna voľba, okrem toho, že výborne chutí, veľmi rýchlo sa pripravuje. Takže, recept číslo jedna:

LOSOS
Potrebné prísady:

💛 Filety z lososa 2 kusy
💛 Soľ, korenie
💛 Olivový olej na praženie
Zemiaková kaša:
💛 Zemiaky, soľ, maslo, mlieko
Citrónová omáčka:
💛 100 ml smotany na varenie
💛 Šťava z jedného citrónu
💛 Maslo 1 lyžica
💛 soľ, korenie
💛 Gustin

Takto sa to podarí:

Filety lososa osolíme, okoreníme a opražíme na olivovom oleji z každej strany približne  3 – 4 minúty. K tomu si pripravíme zemiakovú kašu (rozpučíme varené zemiaky, osolíme, pridáme maslo a trochu mlieka).
Namiesto toho, aby som iba pokvapkala rybu citrónom, pripravila som citrónovú omáčku. Privedieme do varu smotanu na varenie spolu s maslom, osolíme, okoreníme, pridáme citrónovú šťavu a nakoniec omáčku zahustíme Gustinom.





Už dlhú dobu som nerobila ako dezert žiadne guľky, preto som sa rozhodla dnes toto napraviť. Základ receptu som našla na internete a k tomu som už pridala zopár vlastných ingrediencií. Nasleduje recept číslo dva:

ČOKOLÁDOVÉ GUĽKY
Potrebné prísady:

💛 175 g čokolády
💛 70 g masla
💛 45 g práškového cukru
💛 100 ml smotany na varenie
💛 2 lyžice trstinového cukru
💛 2 vaječné žĺtky
💛 Corn flakes
💛 Sušené brusnice
💛 Lieskové oriešky

Takto sa to podarí:

Najprv vyšľaháme mäkké maslo s práškovým cukrom na krém. Po jednom zašľaháme žĺtky. 
Vo vodnom kúpeli roztopíme čokoládu spolu s trstinovým cukrom a smotanou. Do zmesi som pridala aj malú kocku chilli čokolády, dodala guľkám výbornú štipľavú chuť. Čokoládovú zmes vylejeme do maslovej zmesi. 
Recept som ešte obohatila o corn flakes. Váľkom som rozdrobila na malé kúsky asi 3 hrste corn flakes a pridala k zmesi.
Zmes som rozdelila na dve polovice a do jednej som pridala sušené brusnice. Takto som dostala dvojaké guľky z jedného receptu.
Oba mixy dáme do chladničky na aspoň 2 hodiny. Potom rukami tvarujeme guľky. Zmes je veľmi lepkavá, ale komu bude vadiť oblizovať z rúk čokoládu? :)
Brusnicové guľky som neobaľovala. Do druhej polovice bez brusníc som do stredu vložila lieskový oriešok a guľky som obalila v rozdrvenom corn flaksi. Pripravené guľky dáme ešte na aspoň 2 hodiny do chladničky.


Tip na využitie zvyšných bielkov je tretí recept:

SNEHOVÉ PUSINKY

Potrebné prísady:

💛 2 čerstvé bielka
💛 200 g cukor

Takto sa to podarí:

Z bielkov a cukru vyšľaháme tuhý sneh. Vyšľahané bielky kladieme lyžicou na papier na pečenie a pečieme vo vyhriatej rúre na 150 stupňov celzia orientačne jednu hodinu.


Dobrú chuť a Pekný víkend!

0 comments:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.